سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صبح و شام جامهای حکمت نوشند . [امام علی علیه السلام ـ در توصیف مؤمنان عصر قائم علیه السلام]
 
دوشنبه 90 خرداد 2 , ساعت 9:46 صبح

 به نظر من بزرگترین ضربه، بزرگترین اهانت، بزرگترین حق‌کشى که در زمینه‌ى مسئله‌ى زن انجام گرفته، همین است. در محیط اجتماعى، فرهنگى شکل بگیرد که زن به عنوان یک طرفِ مورد انتفاع، براى استفاده‌ى یک طرفِ ذى‌نفع مطرح شود؛ این متأسفانه امروز در فرهنگ غربى وجود دارد. دیگران هم از آنها تقلید کردند، در راهش کوشش کردند، تلاش کردند و این در دنیا جا افتاده. اگر کسى خلاف این را بگوید، علیه او جنجال میکنند. فرض کنیم اگر در یک جامعه‌اى مسئله‌ى آرایش زنان و تبرّج زنان در محیطهاى عمومى محکوم شود، جنجال بلند خواهد شد. اگر نقطه‌ى مقابل آن انجام بگیرد -  یعنى در یک جامعه‌اى عریانى زنان مطرح شود - هیچ سر و صدائى در دنیا بلند نمیشود. اما وقتى پوشش زن، عدم تبرّج زن، آرایش نکردن زن در جامعه مطرح شود، دستگاه‌هاى مسلط تبلیغاتى دنیا سر بلند میکنند، جنجال میکنند؛ این نشان‌دهنده‌ى این است که یک فرهنگى، یک سیاستى، یک راهبردى وجود دارد که سالهاى متمادى است دنبال میشود و پایه‌اش این است که این جایگاه، این شأن، این موقعیت غلط و اهانت‌آمیز را براى زن تثبیت کنند؛ و متأسفانه کردند.

 لذا شما مى‌بینید در غرب با حجاب تدریجاً به صورت علنى دارد مخالفت میشود. عنوانى که براى این مخالفت ذکر میکنند، این است که میگویند حجاب نماد یک حرکت مذهبى است؛ ما نمیخواهیم در جوامع ما - که جوامع لائیک هستند - نمادهاى مذهبى مطرح شوند. به نظر من این دروغ است؛ بحث مذهب و غیر مذهب نیست؛ بحثِ این است که سیاست راهبردىِ اساسىِ بنیانى غرب بر عرضه شدن و هرزه شدن زن است و حجاب مخالف آن است. حتّى اگر چنانچه حجاب ناشى از یک انگیزه و ایمان دینى هم نباشد، با آن مخالفت میکنند؛ مشکل اساسى این است.


یکشنبه 90 خرداد 1 , ساعت 10:6 عصر

گاهی استخدام کلمات برای انتقال مقصود و منظور امری مشکل است . و گاهی به مفاهیمی که کلمات حامل آنها می باشند چندان توجه دقیق و عمیقی نمی شود . آیا مفهوم دقیقی از دوست یا دشمن ، انقلابی و ضد انقلاب ، افراط یا تفریط در ذهن داریم ؟ چه خوب است اگر خواننده این سطور هستید کمی به بار معنایی کلماتی که برای بیان مقصود به کار می گیریم توجه کنیم.

بقیه داستان...

یکشنبه 90 خرداد 1 , ساعت 10:0 عصر

متن اطلاعیه وزارت اطلاعات به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

به اطلاع مردم شریف ایران اسلامی می‌رساند، با عنایات الهی و در پی اقدامات گسترده اطلاعاتی و ضداطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در داخل و خارج از کشور، شبکه پیچیده جاسوسی و خرابکاری وابسته به سازمان جاسوسی آمریکا شناسایی و متلاشی شد.

ادامه مطلب...

یکشنبه 90 خرداد 1 , ساعت 9:50 عصر
 زمان ظهور امام زمان علیه السلام، پیروان یهود، مسیح و نصرانی ها چه سرنوشتی خواهند داشت؟ آیا مثل کفار می میرند یا اینکه مسلمان می شوند؟ حضرت عیسی علیه السلام چطور؟ ایشان با دین مسیحیت به یاری امام می آید یا اسلام؟
 

هیچ کس از اهل کتاب نیست جز آنکه پیش از مرگش به وی ایمان خواهد آورد(1). قبل از برپایی قیامت حضرت عیسی علیه السلام به همراه امام زمان به دنیا بازمی گردد، امام  را یاری می کند تا مرگش برسد.

 

بعد از بازگشت مسیح و قبل از رسیدن مرگش، هیچ یهودی و نصرانی ای نمی ماند مگر اینکه به نبوت عیسی اعتراف کرده باشد، بعضی از مسیحیان هم که به او الوهیت داده بودند، این اعتقاد نادرست خود را کنار می گذارند.
اگر این افراد با مشاهده ی مقدمات عذاب و نابودی و از ترس، ایمان آورده باشند، ایمانشان سودی ندارد، اما اگر در زمان مناسب دست از اشتباهات خود کشیده باشند، با مشاهده نماز خواندن حضرت عیسی به امام زمان علیه السلام، آن ها هم به امام مومن می شوند.
از طرفی چون دین مسیحیت مربوط به گذشته بوده و می بینیم که حضرت مسیح به حضرت مهدی اقتدا کرده است، متوجه می شویم که ایشان  هم به امام مهدی ایمان آورده اند.
پی نوشت:
1ـ آیه159 سوره نساء

منبع:
موعود قرآن،واحد پژوهش،موعود؛
سیمای امام مهدی در قرآن؛
تفسیر نمونه، ج4.

 


لیست کل یادداشت های این وبلاگ