سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی که ساعتی بر خواری فراگرفتن شکیبایی نورزد، همواره در خوارینادانی باقی بماند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
شنبه 91 دی 30 , ساعت 1:44 عصر

ملت ایران بار دیگر در روز 22 بهمن،

قدرت،شادابی و فهم خود را در

مقابل جهانیان، به رخ خواهد کشید.


چهارشنبه 91 دی 27 , ساعت 12:57 صبح


شنبه 91 آذر 25 , ساعت 11:31 عصر

سلام دیدنش جالبه


جمعه 90 بهمن 21 , ساعت 4:46 عصر


جمعه 90 بهمن 21 , ساعت 4:42 عصر

حضرت امام  خامنه‌ای با اشاره به تقارن سالروز میلاد پیامبر اسلام(ص) و حضرت امام صادق(ع) با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی،فرمودند:

این انقلاب یکی از ثمرات حرکت عظیم پیامبر اسلام(ص)، در تاریخ است و انقلاب اسلامی در واقع، یک ولادت جدید برای اسلام بود.


جمعه 90 بهمن 21 , ساعت 4:31 عصر

 

حضرت امام خامنه ای :

شعارهای انقلاب همچون علامت اشاره به سمت اهداف انقلاب

هستند و هنگامی که شعارها تغییر نکرده باشند، این به معنای

منحرف نشدن مسئولان و مردم از صراط مستقیم انقلاب اسلامی

است.


چهارشنبه 90 آبان 11 , ساعت 10:23 عصر
پیوندهای مرتبط خبر خبر عکس عکس صوت صوت
 

 سیزدهم آبان -در حقیقت به معناى واقعى کلمه، یکى از ایام‌الله است؛ فرصتى است براى فکر کردن و استنتاج کردن و بر اساس این استنتاج، آینده را ساختن و براى آینده برنامه‌ریزى کردن؛ چون آینده مال شماست. چگونه حرکت کنیم که بتوانیم خودمان را، ملتمان را، کشورمان را، تاریخمان را، بلکه امت اسلامى را به اوج برسانیم؟ راه چیست؟ این را باید با تفکر و تدبر در این عبرتها به دست آورد. یکى از این عبرتها در همین سیزدهم آبان است.

 قدرت الهى از یک طرف - که همه‌چیز در همین جمله‌ى «قدرت الهى» مندرج است - و بعد اراده‌ى مبارزه و ایستادگى در راه مبارزه، که متکى به قدرت الهى و توفیق الهى است، از طرف دیگر، سیزدهم آبان را یک برجستگى بخشیده است.

شما جوانها باید براى آینده، بیشترین بار این مسئولیت را بر دوش بگیرید و خودتان را بسازید؛ نگذارید دشمن با توطئه‌هاى تبلیغاتى، با دروغ‌پردازى، امید را از دلها بزداید؛ نگذارید بین شما اختلاف ایجاد کنند؛ نگذارید بین ملت و مسئولین، ایجاد اختلاف و جدائى کنند؛ آنها این را میخواهند؛ آنها از این یکپارچگى میترسند؛ آنها از این شعارهاى مستحکم شما میترسند؛ آنها از عزم و اراده‌ى جدى مسئولین میترسند؛ میخواهند این عزم و اراده را متزلزل کنند. وقتى ملت در کنار مسئولین ایستاده است، هیچ مسئولى احساس تردید نمیکند؛ احساس تزلزل نمیکند و پیش میرود. این براى کشور ما لازم است؛ تا امروز بوده است، ان‌شاءالله در آینده هم خواهد بود. قطعاً ملت ایران در همه‌ى این چالشهائى که امروز با آن مواجه است و احیاناً در آینده هم با آنها مواجه خواهد بود، بینى دشمن را به خاک خواهد مالید.

 رحمت خدا بر شهداى عزیز ما. رحمت خدا بر صبر ملت ما. رحمت خدا بر پدران و مادران صبورى که مشکلات را تحمل کردند، فقدان جوانهاشان را تحمل کردند و ایستادند و به نسلهاى بعدى درس دادند. و رحمت خدا بر امام بزرگوار ما، که این راه را او باز کرد، او جلو افتاد، او ایستاد تا همه‌ى ما دلگرم شدیم و به دنبال او حرکت کردیم و این راه طولانى را طى کردیم. امیدواریم همه‌ى شما مشمول ادعیه‌ى زاکیه‌ى حضرت بقیةالله باشید.


شنبه 90 مهر 23 , ساعت 5:3 عصر

 

در دل نظام اسلامى باید یک نیروى دفاعىِ قادر، بیدار، مستحکم و آماده به کارى همیشه وجود داشته باشد؛ این همان روحیه‌ى بسیجى است. ارتش هم میتواند روحیه‌ى بسیجى داشته باشد، سپاه هم میتواند روحیه‌ى بسیجى داشته باشد، یگانهاى بسیج هم که با همین مبنا تشکیل شدند، میتوانند روحیه‌ى بسیجى داشته باشند، دستگاه‌هاى دولتى هم میتوانند روحیه‌ى بسیجى داشته باشند، دستگاه‌هاى انتظامى هم میتوانند روحیه‌ى بسیجى داشته باشند، دستگاه دیپلماسى هم میتواند روحیه‌ى بسیجى داشته باشد. اگر این شد، پیروزى حتمى و سریع خواهد شد.

 به بسیجى با این چشم نگاه کنیم، به روحیه‌ى بسیجى با این چشم نگاه کنیم؛ و این روحیه را هرچه میتوانیم، زنده بداریم.

 از جمله‌ى اساسى‌ترین کارهائى که بر عهده‌ى بسیج است و در بافت درونىِ هویت بسیج دخالت دارد، عبارت است از حمایت و دفاع از اصول مسلّم اسلامى.

  این هم در بیانات امام هست؛ اصول تغییرناپذیر اسلامى. اینجا بسیج، یک نقش فرادوره‌اى پیدا میکند. بسیج نگاه میکند ببیند که این حرکت عمومى انقلاب و نظام از مسیرِ درست منحرف نشود؛ مراقب است که انحراف به وجود نیاید؛ هر جا انحرافى مشاهده شد، بسیج در مقابل آن مى‌ایستد. این از جمله‌ى خصوصیاتى است که مربوط به بسیج است؛ یعنى در مقابل انحرافات مى‌ایستد. خط مستقیم به سمت اهداف والاى انقلاب اسلامى، بدون هیچگونه انعطاف و انحراف؛ از خصوصیات بسیج این است. این دیگر نگاهى از بالاست، نگاهى فرادوره‌اى است؛ در واقع فرازمانى است. در بعضى از بخشها ممکن است اشکالاتى پیش بیاید؛ حرکت عمومى باید حرکت مستقیمى باشد. این نگاه، نگاه بسیجى است.


پنج شنبه 90 مهر 14 , ساعت 8:46 صبح
رهبر انقلاب با اشاره به برخی تجربیات تاریخی و معاصر، قدرت بدون اتکا به دین را منجر به ظلم و وحشیگری دانستند و بر این واقعیت تأکید کردند که
 اگر ملتی می‌خواهد در دنیای پُرتلاطم کنونی، خود را حفظ کند و مانع از هجوم نظامی ـ امنیتی و هجوم نرم افزاری، فرهنگی و اخلاقی مراکز قدرت جهانی شود، احتیاج به نخبگانی دارد که همّ و غمّ اصلی آنها، پیشرفت و عزت و افتخار کشور و ملتشان باشد و ایمان، مهمترین عاملی است که می‌تواند این احساس درونی را، عمیقاً ایجاد کند.

چهارشنبه 90 شهریور 30 , ساعت 11:29 صبح

سخن از بیدارى اسلامى، سخن از یک مفهوم نامشخص و مبهم و قابل تأویل و تفسیر نیست؛ سخن از یک واقعیت خارجىِ مشهود و محسوس است که فضا را انباشته و قیامها و انقلابهاى بزرگى  را پدید آورده و مهره‌هاى خطرناکى از جبهه‌ى دشمن را ساقط کرده و از صحنه بیرون رانده است. با این حال، صحنه همچنان سیال و نیازمند شکل دادن و به سرانجام رساندن است.

آیاتى که در طلیعه‌ى سخن تلاوت شد، دستورالعمل کامل و کارسازى است؛ براى همیشه و بویژه در این برهه‌ى حساس و سرنوشت‌ساز. خطاب به پیامبر اکرم (صلّى اللَّه علیه و آله و سلم) است، ولى در واقع ما همگى بدان مخاطب و مکلفیم. در این آیات، تقوا با همان معنى  بلند و گسترده‌اش، اولین توصیه است، و سپس سرپیچیدن از فرمانبرى کافران و منافقان، و پیروى از وحى الهى، و سرانجام توکل و اعتماد به خداوند.

 بار دیگر این آیات را مرور کنیم:

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم. «یا أیها النّبىّ اتّق اللَّه و لا تطع الکافرین و المنافقین انّ اللَّه کان علیماً حکیماً. واتّبع ما یوحى الیک من ربّک انّ اللَّه کان بما تعملون خبیراً. و توکّل على اللَّه و کفى باللَّه وکیلاً».


<      1   2   3   4   5      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ