سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خواهان دنیا مباش ، خدا زشتیهاى آن را به تو خواهد نمود و بى خبر ممان که از تو بى خبر نخواهند بود . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 90 تیر 2 , ساعت 9:0 صبح

هر کی دوست داشت کاملش کنه

بسمه تعالی
بفرمائید اگر دوستان مایل‌اند، این مطلع را بسازند
خطاب به جانبازِ شهید:

رندانه آخر ربودی جامی ز خمخانه‌ی دل
خونین چو برگ شقایق، رنگین چو افسانه‌ی دل
»

http://farsi.khamenei.ir/ndata/home/1390/13900330219e4786.jpg


چهارشنبه 90 خرداد 25 , ساعت 11:41 عصر

اگه دوست دارین بدونین محیط چه تاثیری روی ما داره بهتره مثال حضرت امام خامنه ای رو بخونیم:

من همیشه یک مثالى در ذهنم هست. شاعر مورد نظرم که حالا اسم خواهم آورد، شاعر بزرگى است؛ محمد جان قدسىِ مشهدى. ایشان جزو شعراى برجسته‌ى سبک هندى است در دوره‌ى صفویه - قرن یازدهم - اشعارش جزو قوى‌ترین شعرهاست. من اعتقادم این است که بعد از صائب در آن سبک، واقعاً مثل محمد جان شاید یکى دو تا بیشتر نباشند. او در مشهد که بوده، یکى از خادمان آستان قدس و مداح حضرت رضا بوده و شعرهایش شعرهاى دینى است و دیوانش هم پر از این اشعار است  . دیوان حاج محمد جان را نگاه کنید؛ از این قصائد زیاد دارد. او بعد به هند سفر میکند. همنشینى با امراى هند و سلاطین هند و آن دستگاه‌هاى بى‌بندوبارى که آن روز بودند، این آقا را کأنه از این رو به آن رو میکند. انسان میتواند این را در غزلهاى او ببیند. من خیلى اوقات به این فکر هستم. این شعر مال محمد جان قدسى است:

 
پارسا در مجلس رندان نشستن خوب نیست‌

هر که امشب مى نمینوشد به ما منسوب نیست‌

 
در چنین فصلى که بلبل مست و گلشن پر گل است‌

گر همه پیمانه‌ى عمر است خالى خوب نیست‌

 
یعنى یک مستِ رندِ الواتِ عرق‌خور تحویل محیط مجموعه‌ى شعرى داده شده؛ از کى؟ از آن انسانِ پارساى پاکِ متعبدى که در مشهد مدح امام رضا را میگفت! خب، آن محیط اینجور پرورش میدهد. بنابراین مراقب محیطها باشید؛ و این هم با ارتباطهاى پیوسته‌ى شما با همدیگر حاصل خواهد شد. به نظر من جلسات شعراى مادح اهل‌بیت - چه جوانها، چه پیشکسوتها و قدیمى‌ها - با یکدیگر، باید جلسات مستمرى باشد. البته معنایش این نیست که لزوماً یک جلسه باشد؛ نه، باید جلساتى وجود داشته باشد براى همین که در این محیط، استعدادهاى جوشان جوان رشد پیدا کند.

ررر

 

 


سه شنبه 90 خرداد 17 , ساعت 12:58 عصر

ما با شخصیتی عظیم و استثنایی روبه‌رو هستیم که بسیاری در میان امت، چیزی درباره او نمی‌دانند و کمتر کسی با این شخصیت آگاه هستند  ما می دانیم که این رهبر در میان امت و حتی در ایران چقدر مظلوم است حتی در بارزترین و روشن‌ترین بعد در شخصیت ایشان یعنی بعد رهبری و سیاسی ایشان مظلوم است. شما در برابر شخصیتی قرار داری که دشمنان، او را محاصره کرده اند و دوستان نیز حق او را آن‌گونه که باید ادا نمی‌کنند.

مسئولیت ما آن است که این امام عظیم را به امت معرفی کنیم تا از برکات وجود چنین رهبر و فقیه و اندیشمندی برای حاضر و آینده و دنیا و آخرت خود استفاده کنند و این در شرایطی است که امت با چالش‌هایی روبه‌رو است که درتمام دهه‌ها و قرن‌های گذشته با آن روبه‌رو نبوده است و مسئولیت این همایش بسیار مهم و حساس همین است.


سه شنبه 90 خرداد 17 , ساعت 12:33 عصر


امام خامنه‌ای اعتقاد دارد که اسرائیل رو به زوال است و اعتقاد دارد که نابودی این رژیم دور نیست بلکه این نابودی را نزدیک می‌دانند. ایشان معتقد است که این روند سازش به هیچ جایی نمی‌رسد و هر آنچه هم‌اکنون در فلسطین و منطقه چه در روندهای سازش یا جریان‌های مقاومت و یا خیزش فلسطین روی می‌دهد بیانگر این حقیقت است که ما امروز در برابر نسل‌های جدید ملت فلسطین قرار داریم که بیش از هر زمان دیگری به بازگشت به سرزمین خود ایمان دارند.

ما آنچه امام خامنه‌ای درباره اسرائیل می‌گوید را می‌توانیم از پس‌رفت آمریکا و دستاوردهای مقاومت و تجربه جنگ تموز و جنگ غزه درک کنیم و به این نتیجه می‌رسیم که اسرائیل إن‌شاءالله در آینده‌ای بسیار نزدیک رو به نابودی است و این دیدگاهی درست و مبتنی بر درک صحیح از واقعیت‌ها از سوی این رهبر شجاع است.


شنبه 90 خرداد 14 , ساعت 6:30 عصر

 امسال سالگرد امام با یک حادثه‌ى مهم دیگر نیز همراه و همزمان است و آن، بیدارى اسلامى است؛ حادثه و حماسه‌اى که امام بزرگوار ما انتظار آن را میکشیدند، آرزوى آن را داشتند و از آن خبر هم داده بودند. امام بزرگوار حرکت بیدارى ملتهاى مسلمان را پیش‌بینى میکرد و خداوند متعال تفضل فرمود، این پیش‌بینى به وقوع پیوست؛ همچنان که سقوط حکومت شوروى را پیش‌بینى کرد و خداى متعال آن را تحقق بخشید. 

ادامه مطلب...

پنج شنبه 90 خرداد 12 , ساعت 7:22 عصر

 



صمیمانه تبریک عرض میکنیم به شما جوانان عزیز موفقیتهائى را که در این عنفوان جوانى به دست آورده‌اید - هم به فارغ‌التحصیلان این دانشگاه پرافتخار، و هم به جوانانى که امروز سردوشى گرفتند و رسماً در آموزشهاى پاسدارى شرکت خواهند کرد - و توفیق شما را از خداوند متعال خواستاریم.

ادامه مطلب...

دوشنبه 90 خرداد 9 , ساعت 5:22 عصر

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با تشریح سناریوی سلطه‌گران برای تضعیف اقتصاد ایران، ایجاد اختلاف میان مسؤولان و کمرنگ کردن اعتقادات و احساسات اسلامی بر ضرورت هم‌افزایی و مدارای متقابل مجلس و دولت و فصل الخطاب بودن قانون تأکید و به دولت توصیه کردند هنگامی که قانون به تصویب رسید با همه توان و بدون بهانه‌گیری، به قانون عمل کند.ایشان با اشاره به جریان‌های مختلف موجود در مجلس افزودند:جریان‌ها باید مراقب باشند که اختلاف سلیقه را به کشمکش و چالش تبدیل نکنند...

ادامه مطلب...

دوشنبه 90 خرداد 9 , ساعت 5:3 عصر

امام جمعه موقت تهران با اشاره به روش های مشترک جریانهای انحرافی در 30 سال گذشته گفت: مقابله با ولایت فقیه از روش های مشترک جریان‌های انحرافی بوده است.

ادامه مطلب...

یکشنبه 90 خرداد 8 , ساعت 9:22 صبح

ضبط اموال و دارایی‌های مقامات آمریکایی تحت تحریم ایران و ممنوعیت ورود این افراد به هر نقطه از خاک جمهوری اسلامی ایران از جمله مجازات‌هایی است که در طرح تحریم مقامات آمریکایی کمیسیون سیاست خارجی مجلس آمده است.

ادامه مطلب...

پنج شنبه 90 خرداد 5 , ساعت 12:8 عصر

 

یکى از مهمترین خصوصیات انقلاب اسلامى ایران این است که در طول این سى و دو سال، با وجود راهى دشوار و طولانى، با این همه مزاحمت، با این همه معارضه، با این همه سیاستهاى برخورد گوناگون، با شکلهاى مختلف و از جوانب مختلف، این خط مستقیم در انقلاب مطلقاً زاویه پیدا نکرده است؛ شعارها همان شعارهاست، اهداف همان اهداف است، خط همان خط است، راه همان راه است. به برکت بیان روشن و رساى امام بزرگوارمان - که خوشبختانه مضبوط هم هست - تفسیر و تأویلى وجود ندارد؛ راه، راه مستقیمى است؛ این راه را انقلاب پیش رفته است. و من به شما عرض بکنم؛ تا آن وقتى که من و شما قدمهامان را محکم برمیداریم، چشممان را از هدف برنمیداریم، با امید حرکت میکنیم، هیچ قدرتى در دنیا نمیتواند راه ما را سد کند؛ و همین در رویاندن شکوفه‌هاى امید در دل مسلمانان و ملتهاى اسلامى بیشترین اثر را داشته است.

 


<      1   2   3   4   5      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ